Tekst; Jan Roger Henriksen, Bayer Street Event.
Jeg leste nettopp det nye strategidokumentet til SF Kvinner som Helge Krossøy og hans styre jobber med. Det er en imponerende bra og ambisiøs plan med en tydelig retning.
Helge er fast bestemt på at de skal lykkes med toppfotballsatsingen for kvinner i Sandefjord. Vi skal stå i det fordi jentene fortjener det, men nå MÅ vi få flere med på laget, sier Helge engasjert.
Løfter vi blikket og ser ut fjor’n ser vi at det er full fart i kvinnefotballen.
Hele 47000 møtte opp da Arsenal slo Tottenham. I Norge settes det også rekorder hele tiden. Kvinnefotballen i Norge har på få år gått fra «støtt norsk kvinnefotball» til «Norsk kvinnefotball». Det siste er en stadig sterkere merkevare, for kvinnefotballens gjennomføringskraft blir lagt merke til i næringslivet. Fra 2023 får Toppfotball kvinner 35 millioner TV-kroner årlig. Seertallene flyr i været og sponsorinntektene følger etter.
Fotballjentene er her. De vil mye. Foto; SF Kvinner
Det er viktig for byen at vi får en mer proaktiv og nytenkende holdning når det gjelder sponsing, fordi «90% til menn» former folks oppfatning av byen. Her kan gode initiativ som Tenk Sandefjord og Globale Sandefjord bidra til å skape økt bevissthet.
Tenk om byens mange kloke hoder går sammen og skaper noe unikt og annerledes.
Vi kan lage Norges kuleste sponsorkonsept. Tuftet på samhold, mangfold og en drøm. Som hele byen står bak. Fordi det er lønnsomt, godt for byens omdømme og jentene fortjener det.
500 medlemmer i Sandefjord Næringsforening kan utgjøre en forskjell og bidra til at Sandefjord blir «byen der jenter lykkes».
Fotballjentene er her. De vil mye. Da skal i alle fall Bayer Street Event ta sin lille del av samfunnsansvaret.
Les mer om SF Kvinnene her; https://www.sfkvinner.no/