Siden 2006 har Nextcom levert skybasert CRM-system som optimaliserer salgs- og kundepleieprosesser som et «stand alone» system eller som «add-on» til eksisterende CRM-system som f.eks. Oracle Siebel, Salesforce, Microsoft Dynamics o.l.
Nextcom CRM brukes i dag av flere store og anerkjente bedrifter i Norge som f.eks. Tryg Forsikring, Fortum, Norges Energi, Hafslund, ICE, Phonero og Kraft Bank som økte effektiviteten, salget og kundetilfredsheten, i tillegg til at brukergrensesnitt var / er intuitivt og enkelt å bruke.
Nextcom kan brukes som «add-on» til flere økonomisystemer som f.eks. Tripletex. Alt man trenger er å oppgi sin kundenøkkel når du logger inn i Nextcom for første gang. Alle vesentlige dataer i økonomisystemet vil automatisk bli importert inn i Nextcom som f.eks. ansatte, leverandører, produkter, priser, kunder, fakturaer mfl. slik at Nextcom CRM er klar for produksjon. Alt som blir produsert av ny data vil automatisk bli sendt tilbake til økonomisystemet klar for føring eller direkte ført.
Globale Sandefjord er stolt av å ha Nextcom med på laget. Bli bedre kjent med dem her; https://nextcom.no/om-nextcom/